Pražský deník se ukazuje v novém hávu

Vydavatelství Vltava-Labe-Press (VLP) se rozhodlo zásadně změnit vzhledovou a obsahovou stránku svých regionálních Deníků. V pondělí 25. dubna tak na čtenáře čekalo překvapení, nejradikálnější proměnu prodělal Pražský deník, ostatních mutací se novinky dotkly v menším množství.

„Deník je všude jinde v republice buď lídr trhu, nebo je v žebříčku čtenosti druhý, maximálně třetí. V Praze chceme zásadně vylepšit své postavení,“ uvedl Michal Klíma, generální ředitel VLP. Celkový projekt nového Pražského deníku vede Roman Gallo. „Na rozdíl od dřívějška to není jen deník o Praze, ale hlavně deník pro Pražany. Chceme nabízet pozitivní a užitečné zprávy, poskytovat praktický servis. Podtitul je Praha – Česko – Svět, protože budeme přinášet kompaktní zpravodajství z Česka, ze světa a z ekonomiky,“ doplnil.

Tištěná verze představila nový layout a grafiku, jejichž autorem je Jiří Bušek, na tiskové konferenci 21. dubna. Titulní stránce dominuje hlavní fotografie dne doplněná o sérii dalších snímků tvořící mozaiku. Následující strany dotváří infografika, kulturní  a regionální témata. Z rubrik mají zastoupení např. Svět, Názory, Jak na to, Sport a Svět celebrit.

Weby Prazsky.denik.cz a Denik.cz  nově čtenářům servírují větší množství informací. Přibyly další dvě rubriky (Pro a proti, Moje místa) a boxy (Městské zpravodajství, Vaše město). Novinkou je i tzv. globální článek přístupný všem regionům, jehož hlavní témata budou tvořit mimo jiné mistrovství, olympiády a další čtenářsky atraktivní udílosti.

Vedení deníku vsadilo i na v naší zemi ojedinělý způsob distribuce. Různě po Praze pracovníci rozmístili celkem tisíc speciálních pytlů.  Z těch si po vhození desetikoruny mohli čtenáři Deník brát. I kvůli této zvláštnosti činil náklad 70 000 výtisků. Nadále však byl k dispozici také tradiční stánkový prodej či předplatné.

Přidat komentář